خار پاشنه چیست و چه علائمی دارد؟

خار پاشنه چیست و چه علائمی دارد؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

خار پاشنه رسوبات کلسیم است که در پاشنه‌ی پا قرار می‌گیرد و ایجاد درد و ناراجتی هنگام راه رفتن و دویدن می‌کند. برای درمان این مشکل باید به متخصص ارتوپد مراجعه کنید.

خار پاشنه چیست و چه علائمی دارد؟

دلایل خار پاشنه

خار پاشنه زمانی اتفاق‌می‌افتد که کشیدگی طولانی مدت عضلات و رباط‌ها باعث فرسودگی بافت نرم در پاشنه‌ی پا شود. پاره‌شدن غشایی که استخوان پاشنه را پوشش می‌دهد نیز می‌تواند علت دیگری برای خار پاشنه باشد. پاشنه‌ی پا با افزایش سن آسیب‌پذیر می‌شود، زیرا پد و بالشتک‌های محافظ پاشنه از بین می‌روند و قادر به جذب ضربه و شوک نیستند. با گذشت زمان رسوبات کلسیم در زیر پاشنه‌ی پا تجمع می‌یابند، این رسوبات برآمدگی‌های استخوانی را تشکیل می‌دهند که خار پاشنه نامیده می‌شود.

خار پاشنه و پیاده روی

هنگامی که شما خار پاشته داشته‌باشید، در پاشنه‌ی شما التهاب و درد وجود دارد. همچنین در بافت‌های زیر پوست پاشنه‌ی شما نیز التهاب دیده می‌شود. بنابراین راه رفتن و قدم زدن برای شما سخت و دردناک خواهد بود. گاهی به قدری این درد زیاد است که راه رفتن و قدم زدن و دویدن را سخت و غیرممکن می‌کند. بنابراین گاهی این بیماری می‌تواند ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین فعالیت‌های بیمار مانند پیاده‌روی را مختل کند.

البته به یاد داشته‌باشید که تمرینات کششی و آزاد کردن انرژی به آرامی در ماهیچه‌ها می‌تواند تاثیرات مثبتی بر روی خار پاشنه بگذارد. همچنین هنگامی که به خار پاشنه مبتلا می‌شوید و درد آن در برخی مواقع کاهش پیدا می‌کند، می‌توانید تمرینات کششی خود را افزایش دهید تا درد شما کم‌تر شود و احساس بهتری داشته‌باشید. از طرفی شدت زیاد درد خار پاشنه دیگر به سمت شما نخواهد آمد.

علائم خار پاشنه

علائم خار پاشنه می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • درد شدید مانند احساس وجود چاقو در پاشنه‌ی پا، زمانی که فرد در صبح می‌ایستد.
  • درد مبهم در پاشنه‌ی پا در طول ادامه‌ی روز.
  • التهاب و تورم در جلوی پاشنه‌ی پا.
  • حرارت و گرمی در منطقه‌ی آسیب‌دیده.
  • برآمدگی استخوانی و کوچک که در زیر پاشنه‌ی پا قابل مشاهده است.
  • نقطه دردناک و حساس در کف پاشنه‌ی پا که پابرهنه راه رفتن را مشکل می‌سازد.

در صورت تجربه‌ی علائم فوق، پزشک برای تشخیص بیماری ممکن است از تصویربرداری با اشعه ایکس استفاده کند. دیدن برآمدگی در عکس رادیوگرافی تنها راه برای اطمینان از تشخیص خار پاشنه است. همه افراد مبتلا به خار پاشنه‌ی پا تمام علائم فوق را تجربه نمی‌کنند. برخی از افراد مبتلا به خار پاشنه ممکن است هیچ علامتی نداشته‌باشند و تنها طی عکس‌برداری به دلیل مشکلات دیگری متوجه وجود خار پاشنه می‌شوند.

خار پاشنه چیست و چه علائمی دارد؟

خار پاشنه چگونه درمان میشود؟

روش‌های درمانی زیادی برای خار پاشنه وجود دارد. معمولا برای درمان خار پاشنه از روش‌های ساده استفاده می‌شود. اگر این روش‌ها جواب ندهند، از روش‌های تهاجمی‌تر مانند جراحی استفاده می‌شود. معمولا افرادی که جراحی می‌کنند، به راحتی از شر این بیماری نجات پیدا می‌کنند. این درمان درمانی قطعی و راحت است.

اگر روش‌های جراحی در نظر گرفته نشوند، از روش‌های کم تهاجمی مانند استراحت و مانند آن کمک گرفته می‌شود. معمولا استراحت برای کسی که به تازگی در حال درآوردن خار پاشنه است، جوابگو است. اما اگر خار پاشنه شدیدتر شده باشد، نمی‌توان آن را با استراحت بهبود داد.

استفاده از کفی های سفارشی ساخته شده (کفی کفش)

این کفی‌ها باعث کاهش فشار روی پاشنه‌ی پا می‌شود. هنگامی که از کفی استفاده می‌کنید که احتمال وجود، تشکیل و بدتر شدن خار پاشنه را کاهش می‌دهد، آرامش بیشتری خواهید داشت و پای شما درد کمتری می‌گیرد. این روش‌ها توسط پزشک توصیه می‌شوند و استفاده از آنها بهترین کار است.خار پاشنه چیست و چه علائمی دارد؟

یکی از اصلی‌ترین و بهترین راه حل‌هایی که برای درمان خار پاشنه در منزل استفاده می‌شود این است که به پای دردناک خود استراحت بدهید و به پا اجازه بدهید که رسوبات کلسیم را به آرامی تجزیه کند. کفی هم برای خار پاشنه موثر است.

ویژگی های کفی طبی خار پاشنه :

  1. دارای جنس سیلیکون طبیعی
  2. قابل استفاده در انواع کفش ، بوت ، بوت پاشنه دار
  3. خاصیت ماساژدهندگی
  4. طراحی منحنی شکل برای کاهش فشار روی تاندون آشیل
  5. مناسب برای افزایش قد
  6. قابل شستشو
  7. طراحی آناتومی پاشنه
  8. محافظ پاشنه
  9. مانع از ایجاد بوی بد در کفش
  10. مناسب برای خار پاشنه
  11. داخل هر جعبه یک جفت قرار دارد .
    خار پاشنه چیست و چه علائمی دارد؟

 

 

 

 

 

 

موارد استفاده از کفی طبی خار پاشنه :

  • صافی کف پا
  • خارپاشنه
  • درد پاشنه
  • التهاب غلاف چربی ناحیه پاشنه
  • التهاب بافت کف پا
  • پلانتار فاسیا
  • افزایش ارتفاع کف پا
  • شکستگی فشاری استخوان
  • چرخش پا به سمت داخل یا بیرون
  • التهاب استخوان های کنجدی پا
  •  ( فروشگاه فردادالکتریک)محصولات با کیفیتی را به سهولت به دست شما در کمترین زمان ممکن می رساند و در موارد بسیار نادری که محصول مشکلی داشته باشد آن را در اسرع وقت و بدون هیچ گونه هزینه ای تعویض خواهد کرد .کلیه محصولات پزشکی ، بهداشتی ،ارتوپدی و توانبخشی که در سایت فردادالکتریک به فروش می رسد با بهره گیری از دانش روز دنیا در اختیار شما مصرف کننده عزیز قرار داده شده است .

     

منوی اصلی