فواید بالش طبی و نقش آن در درمان گردن درد!

فواید بالش طبی و نقش آن در درمان گردن درد!

بسیاری از درد های ناشی از گردن، به خاطر عدم استفاده از یک بالش مناسب هنگام خوابیدن است. گرفتگی عضلات گردن هنگام صبح و پس از بیدار شدن از خواب، میتواند سبب خستگی و گرفتن نشاط و سرحالی صبحگاهی افراد شود. برای حل این مشکل، استفاده از یک بالش طبی میتواند موثر باشد.

در این مقاله از فردادالکتریک به معرفی بالش طبی و مزایای آن می پردازیم. پیشنهاد میکنیم خواندن این مطلب را از دست ندهید.

بالش طبی چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

بالش های معمولی به دلیل داشتن سطحی صاف و نرمی یا سفتی بیش از حد، مهره های گردن و ستون فقرات را در یک راستا قرار نمیدهند و سبب ایجاد مشکلاتی مانند درد گردن و سر میشوند.

استفاده از بالش های طبی با داشتن ویژگی های منحصر به فرد منجر به حفظ و حمایت مهره های گردنی میشود و خوابی راحت را برای مصرف کننده به ارمغان می آورد.

فواید بالش طبی و نقش آن در درمان گردن درد!

فواید استفاده از بالش طبی:

۱-تسکین درد گردن و تسریع گردش خون:

درد گردن درد شایعی است که بسیاری از افراد ممکن است آن را تجربه کنند. این درد که ناشی از عدم استفاده از یک بالش خوب می باشد، میتواند به کمک بالش های طبی درمان و کمرنگ شود‌.

ساختار بالش های طبی بر اساس وضعیت سر و گردن طراحی میشود تا شانه ها، سر و گردن در یک تراز قرار بگیرند‌. این امر سبب وضعیت درست جایگاه گردن شده و از عقب و جلو رفتن آن جلوگیری میکند.

همه‌ی این عوامل و انعطاف پذیری های بالش طبی سبب افزایش گردش خون میشود. گردش خون به نوبه‌ی خود میتواند درد های مزمن را درمان کند.

۲- هماهنگی و انطباق با ستون فقرات:

بالشت های طبی، میتوانند نقش مهمی در شکل گیری ستون فقرات و رفع نواقص آن داشته باشند. این بالشت ها که مطابق با ارگونومی بدن ساخته میشوند کمک میکنند تا هرگونه مشکل از ناحیه ستون فقرات برطرف شود. همچنین سر را در وضعیت صحیح قرار میدهند و از گرفتگی عضلات شانه و گردن جلوگیری میکنند.

فواید بالش طبی و نقش آن در درمان گردن درد!

۳- خواب راحت:

امکان یک خواب راحت و شیرینی بیدار شدن صبح در اثر خواب دلچسب، هدیه ای است که یک بالش طبی به ارمغان می آورد. استفاده از این بالش ها باعث ایجاد حس آرامش شده و به سرحال شدن و عدم حس خستگی کمک میکند.

۴- کمک به رفع خر و پوف:

یکی از دلایل خر و پوف کردن، نحوه اشتباه قرار گیری سر بر روی بالش و عدم وضعیت درست آن تا صبح است.‌ بالش های طبی به دلیل ایجاد یک موقعیت مناسب برای سر، میتواند به رفع خر و پوف کمک کند.

۴- پیشگیری از پف کردن چشم:

از دلایل پف کردن چشم ها در ابتدای صبح، میتوان به جمع شدن مایعات بدن در اطراف چشم اشاره کرد. بالش های طبی میتواند برای رفع این مسئله کارساز باشند. زیرا سر را به شکلی صحیح بالاتر از سطح بدن قرار میدهند و سبب پخش شدن این مایعات به مناطق دیگر پوست و دور شدن از چشم میشوند.

۵- هماهنگی با نحوه خوابیدن:

در طول شب به هر نحوی که بخوابید؛ به پهلو، به پشت و یا بر روی شکم، ‌بالش های طبی خوابی راحت و با کیفیت را برای شما فراهم کرده و از گردن و سر حمایت میکنند.

فواید بالش طبی و نقش آن در درمان گردن درد!

انواع بالش های طبی:

۱-بالش طبی مموری فوم یا هوشمند:

این بالش ها هنگام استراحت و خوابیدن مناسب ترین گزینه می باشند. از جنس فوم هستند و از با کیفیت ترین متریال ها ساخته میشوند. فوم،‌ماده ای است که به راحتی میتواند تغییر شکل بدهد و از سر و گردن محافظت کند.

بالش های طبی مموری فوم، خیالتان را بابت یک خواب راحت آسوده میکند. زیرا در طول خواب، وضعیت های بدن ممکن است عوض شود بنابراین می بایست بالش مورد نظر با فرم بدن سازگاری داشته باشد که این بالش ها دارای این حسن هستند. از این نوع بالش ها برای درد های گردنی، دیسک و آرتروز گردن استفاده میگردد.

فواید بالش طبی و نقش آن در درمان گردن درد!

مهم ترین تفاوت این بالش ها با بالش های معمولی، صاف و یک دست نبودن آن و برآمدگی آن است. این امر سبب میشود گردن در قسمت برآمده قرار گرفته و از سر و گردن حمایت کند.

ویژگی بالشت طبی آرتروز Darman Pazhooh

  • بالش طبی ضد آرتروز
  • جنس : فوم نرم
  • جنس روکش : پنبه
  • دارای روکش قابل شستشو
  • حفظ انحنای ستون فقرات گردن و جلوگیری از گردن‌ درد
  • ساخته‌ شده از فوم هوشمند (پلی اورتان) با چگالی بالا
  • کاهش فشار روی ستون فقرات
  • استفاده از رویه‌ ی پنبه‌ ای نرم و ضد آلرژی

فواید بالش طبی و نقش آن در درمان گردن درد!خرید مستقیم ازفروشگاه


۲- بالش مخصوص بارداری:

یکی از مشکلات اساسی خانم های باردار هنگام دوران بارداری،‌سنگینی شکم و عدم تحمل آن به خصوص در ماه های آخر است. این بالش ها هنگام خواب و در حالتی که به پهلو خوابیده اید زیر شکم قرار گرفته و سنگینی شکم را تحمل میکند. با این بالش ها میتوانید خواب لذت بخش را تجربه کنید.

فواید بالش طبی و نقش آن در درمان گردن درد!

فواید بالش طبی و نقش آن در درمان گردن درد!خرید مستقیم ازفروشگاه


۳- بالش دور گردنی:

این بالش ها به صورت حرف انگلیسی U بوده و وظیفه تحمل سنگینی سر را به عهده دارد. دور گردن پیچیده میشود و فشار گردن را هنگام رانندگی و یا کار با کامپیوتر کم میکنند.

فواید بالش طبی و نقش آن در درمان گردن درد!

۳-بالش زیر نشیمنی یا ایرینگ:

بالش های‌گرد تو خالی و کاربردی هستند که زمانیکه افراد بنابر دلایلی (همچون شکستگی استخوان لگن) نمیتوانند روی سطح سفتی بنشینند استفاده میگردند. افرادیکه دچار کمر درد نیز هستند از این بالش میتوانند نهایت استفاده را ببرند.

فواید بالش طبی و نقش آن در درمان گردن درد!

فواید بالش طبی و نقش آن در درمان گردن درد!خرید مستقیم ازفروشگاه


ایرینگ دنبالچه

فواید بالش طبی و نقش آن در درمان گردن درد!

  • سطوح آناتومیک آن متناسب با فرم بدن
  • حذف فشار از ناحیه مقعد موجب درمان مشکلاتی مانند هموروئید و بواسیر
  • کاهش نقاط فشار و تسهیل گردش خون در عروق پشت ران
  • افزایش تعادل حین نشستن
  • سبک و قابل حمل

فواید بالش طبی و نقش آن در درمان گردن درد!خرید مستقیم ازفروشگاه


چند نکته مهم هنگام خرید یک بالش طبی خوب:

۱-توجه به سفتی و نرمی بالش:

بالش های طبی در دو نوع سخت و نرم ارائه میگردند. توجه داشته باشید که خوابیدن روی کدام نوع برای شما لذت بخش است. معمولا توصیه پزشکان برای افرادیکه دچار دیسک و یا آرتروز هستند، بالش سخت است. معمولا بالش های سخت از الیاف پنبه و پشم و بالش های نرم از پر پرندگان ساخته میشوند.

۲-اندازه بالش:

راحتی استفاده که مربوط به کوتاه و بلندی بالش است، از دیگر نکات هنگام خرید یک بالش خوب است.به طور کلی، بالش های طبی در ارتفاع ۱۰-۲۰ سانتی متر و در طول و عرض های به ترتیب ۵۰-۷۰ و ۴۰-۶۰ سانتی متر طراحی میگردند. اما بر اساس سلیقه افراد این بالش ها در ارتفاع های بلند و کوتاه عرضه میگردند.

فواید بالش طبی و نقش آن در درمان گردن درد!

۳- جنس الیاف:

بالش های طبی در جنس های متفاوتی اعم از مموری فوم، پشم، پنبه،‌ پر تولید میگردند. همانطور که گفته شد مموری فوم خاصیت ارتجاعی و برگشت پذیری به حالت اولیه را دارند و گزینه مناسب تری هستند.

کلام آخر:

امروزه بالش های طبی نقش مهمی برای داشتن یک خواب راحت و بدون درد گردن دارند. به طوریکه به گفته‌ی بیشتر افراد، از وسایل ضروری هر خانه محسوب میشود. پس توصیه میکنیم اگر هنوز اقدام به خرید یک بالش طبی نکرده اید، هرچه زودتر دست به کار شوید.

امیدوارم از مطالب فوق لذت برده باشید.

منوی اصلی